Binnen 2.5 minuut iemand aan de lijn

Auteur: WhiteDog - Geplaatst op: 2009-12-12 13:45 - Bron

Belt u naar de klantendienst van Telenet of Belgacom, dan moet u binnen 2,5 minuut iemand aan de lijn krijgen. Deze en andere maatregelen worden vanaf volgende zomer van kracht.

Dit blijkt uit het tienpuntenplan dat Vincent Van Quickenborne, minister van Telecommunicatie, door de ministerraad liet goedkeuren. Met deze maatregelen wil de minister een halt toeroepen aan de vele klachten over de telecomdiensten. "De tien maatregelen die ik voorstel, spelen in op de belangrijkste klachten van de consument en geven hen ook extra bescherming", zegt de minister.

Verder moeten er volgens het plan duidelijkere facturen komen, minder administratieve rompslomp voor wie van provider wil veranderen en een klantvriendelijkere klantendienst. Klanten die niet tijdig iemand aan de lijn krijgen moeten de mogelijkheid krijgen om een voicemail-bericht achter te laten.

Volgens Belgacom is deze mattregel echter niet haalbaar en hekelt ook het feit dat er geen overleg geweest is met de sector omtrent het tienpuntenplan.

Reacties

Reageer op dit bericht

Enkel geregistreerde leden kunnen reageren

To post a comment, you must first login. Don't have an account yet? Register now, it's free!

Info

Tags: telenet, belgacom, helpdesk